Táplálkozási piramis – egészséges táplálkozás

Lehetőleg barna kenyeret fogyasszunk!
Köretként inkább főtt burgonyát, rizst vagy párolt zöldségeket válasszunk!
Naponta 4-5-ször étkezzünk!
A szomjúság legjobb ellenszere az ivóvíz!
Ne feledjük: MÉRTÉKLETESSÉG!

  1. Az étkezésünket leginkább meghatározó élelmiszer-csoport a gabonafélék, amelyekből lehetőség szerint a legtöbbet fogyasszuk!
    Teljes kiőrlésű kenyér, péksütemények, gabonafélék, burgonya.

2. A zöldség- és gyümölcsféléknek jelentős ásványi anyag, rost- és vitamintartalma van.
Naponta legalább háromszor kell ezekből ennünk nyersen vagy főtt formában is, így
biztosítva a napi szükséges vitaminok bevitelét.

3. A tej, tejtermékek fogyasztása elengedhetetlen. Gondoljunk csak a magas kálcium-tartalmukra! Naponta többször fogyasszunk tejtermékeket, húsféléket, felvágottat, tojást, mert ezek a legfontosabb fehérjeforrások a szervezet számára!

4. Az édességek fogyasztása az egészséges szervezetű ember számára szintén része a táplálkozásnak, azonban figyeljünk ennek mértéktartó fogyasztására!
Nassolni valónak válasszuk az almaszirmot vagy az olajos magvakat!

5. Nagyon fontos, hogy elegendő mennyiségű folyadékot fogyasszunk naponta, lehetőleg
vizet, hogy szervezetünk megfelelően tudjon működni!
Az evés-ivás mellett ne felejtsünk el mozogni!

Mozogj és igyál!

Együnk kevésbé zsíros ételeket! Rántott és olajban sütött ételek helyett válasszuk a párolt ételeket!
Kevés sót használjunk az ételek ízesítéséhez!
Ritkán fogyasszunk édességet!
Naponta többször együnk zöldséget és gyümölcsöt!
Naponta legalább fél liter tejet igyunk meg!

Ne feledd!
Fogyassz naponta többféle zöldséget és gyümölcsöt az egészségedért!