Egészséges nassolnivalók

Ha megéheztél, nagyon sok és finom egészséges nasi közül választhatsz, amelyek nem károsak a fogakra, nem fogsz tőlük elhízni és nem leszel tőlük beteg!

  • friss gyümölcs :Önmagukban vagy gyümölcssaláta részeként is nagyon finomak és egészségesek a friss
    gyümölcsök! Alacsony zsírtartalmú tejtermékekkel és zabpehellyel párosítva pedig egész kiadós
    harapnivalót kapsz! A friss gyümölcs kiváló vitaminforrás, felfrissít, üdít, 70- 95%-a víz, a legfontosabb ásványi anyag és nyomelemforrást jelentik! Próbáljunk mindig az évszaknak megfelelő gyümölcsöket
    fogyasztani!
  • olajos magvak : Az olajos magvak vitaminokat, ásványi anyagokat tartalmaznak, gyulladáscsökkentő hatásúak, a bennük található telítetlen zsírsavak csökkentik a vér koleszterinszintjét, a vérnyomást, védik a szív és érrendszert. Fogyasztásuk mértékkel ajánlott, maximum naponta 1 marékkal! 
  • aszalt gyümölcsök : Szilva – a székrekedés természetes gyógyszere, mivel serkenti az emésztést. Értékes A-, B-, C-, E-vitamin, folsav-, rost-, kálium- és vasforrás, rendkívül gazdag káliumban, elősegíti a vér sav-bázis egyensúlyának megtartását, a szívritmus normalizálását és a salakanyagok kiürítését, rendkívül gazdag forrása továbbá a vasnak, a kalciumnak, a magnéziumnak és a foszfornak is. Az egyik legjobb vértisztító, emellett serkenti az emésztést. Alma – figyelemre méltó az emésztést serkentő rost-, valamint B- és C-vitamin-tartalma. Kajszibarack – tartalmaz antioxidáns hatású bétakarotint, E-vitamint, rostot, vasat és jelentős mennyiségű káliumot. Mérsékli a magas vérnyomást, hasznos a szív és a daganatos betegségek megelőzésében. Fogyókúrázók, cukorbetegek figyeljenek arra, hogy az aszalványok cukortartalma  viszonylag magas! 
  • friss zöldségek :A friss zöldségek 70-90%-ban vizet tartalmaznak, nagy a vitamin, ásványi anyag és rostanyag tartalmuk is. Természetes módon szabályozzák az emésztést, laktatnak és nem hizlalnak!
    Próbáljunk mindig az évszaknak megfelelő zöldségeket fogyasztani!
  • zöldségchipsek : Vékonyan karikázzunk fel céklát, sárgarépát, zellert, hagymát, édesburgonyát, tegyük őket sütőpapírral bélelt tepsibe és 150 fokos előmelegített sütőben 20-30 percig szárítsuk őket! (MÉRTÉKKEL!)
  • zöldség-gyümölcs italok : 100%-os préselt gyümölcs/natúrlevek Nem koncentrátumból készülnek,
    adalékanyagokat (cukrot, vizet, tartósítószert) nem tartalmaznak. Az összes íz alapja a 100%-
    os préselt almalé, majd ehhez adják hozzá a préselt gyümölcshúst (pl. őszibarack, körte,
    meggy, stb.) 100%-os frissen zöldséglevek. A turmixok gyümölcs- és zöldségdarabokat is
    tartalmaznak, így a bennük lévő vitaminok megmaradnak. A házilag készített turmixok sokkal
    egészségesebbek, mivel nincs bennük tartósítószer, csak természetes anyag. A friss zöldségek és
    gyümölcsök jótékony hatása a turmixba kerülve segít egészségünk megőrzésében. Nincs is másra
    szükség, mint sok finom és friss gyümölcs és zöldségre, egy turmixgépre és fantáziára.